Ακολουθήστε μας

Οικονομία

Όλα της αυτοκινητοβιομηχανίας δύσκολα – Η Bosch περικόπτει περίπου 3.800 θέσεις εργασίας στη Γερμανία στο τμήμα αυτοκινήτων

Εν όψει της κρίσης στην αυτοκινητοβιομηχανία, η Bosch θέλει να περικόψει ακόμα  περισσότερες θέσεις εργασίας.

Δημοσιεύτηκε στις

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξασθενούν, συμπεριλαμβανομένου του προμηθευτή Bosch. Η διοίκηση ανακοινώνει τα άσχημα νέα.

Εν όψει της κρίσης στην αυτοκινητοβιομηχανία, η Bosch θέλει να περικόψει ακόμα  περισσότερες θέσεις εργασίας. Τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει περαιτέρω «ανάγκη προσαρμογής» έως και 5.550 θέσεων, όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Πάνω από τα δύο τρίτα από αυτές, συνολικά 3.800 θέσεις εργασίας, πρόκειται να περικοπούν στην Γερμανία.

Τα ακριβή στοιχεία αποτελούν μέρος των διαπραγματεύσεων με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, οι οποίες πρόκειται τώρα να ξεκινήσουν. Η συμφωνία που αποφασίστηκε στα μέσα του 2023 συνεχίζει να ισχύει, η οποία αποκλείει τις απολύσεις στο τμήμα εφοδιασμού στη Γερμανία μέχρι το τέλος του 2027 και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και μέχρι το τέλος του 2029.

Στο εργοστάσιο του Hildesheim, όπου η Bosch παράγει προϊόντα για την ηλεκτροκίνηση, συνολικά περίπου 750 θέσεις εργασίας πρόκειται να χαθούν έως το 2032, ένα μεγάλο μέρος από αυτές (600) έως το τέλος του 2026. Υπάρχουν επίσης σχέδια εξοικονόμησης για το τμήμα που παράγει συστήματα διεύθυνσης για κατασκευές αυτοκινήτων και φορτηγών. Έως και 1.300 θέσεις εργασίας πρόκειται να περικοπούν στο Schwäbisch Gmünd μεταξύ 2027 και 2030, περισσότερο από το ένα τρίτο των εργαζομένων εκεί.

Η αιτία των περικοπών, η κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η Bosch δικαιολογεί τα σχέδια με την κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία. «Η παγκόσμια παραγωγή οχημάτων θα μείνει στάσιμη σε περίπου 93 εκατομμύρια», δήλωσε η εταιρεία. Αναμένεται μια μικρή το πολύ, ανάκαμψη το επόμενο έτος. Ο ανταγωνισμός και η πίεση στις τιμές έχουν επίσης αυξηθεί.

Σύμφωνα με τη Bosch, οι κατασκευαστές παραγγέλνουν σημαντικά λιγότερα ανταλλακτικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γεγονός που οδηγεί σε υπερβολικό προσωπικό στο εργοστάσιο στο Hildesheim.

Γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1984, όπου τελείωσε το λύκειο. Συνέχισε τις σπουδές του Θεσσαλονίκη στον τομέα της Πληροφορικής και των Δικτύων και ασχολήθηκε παράλληλα με τον κλασικό αθλητισμό. Αργότερα εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, πέρασε από πολλά στάδια στην Ελλάδα, ασχολούμενος με τα κοινά και τα πολιτιστικά, ωστόσο μεγάλος έρωτας και μικρόβιο φυσικά πάντα παραμένει ο στίβος και η ενασχόλησή του με τα διοικητικά αυτού. Πλέον είναι για πάνω από μία δεκαετία κάτοικος του εξωτερικού, καθώς ζει και εργάζεται στην Γερμανία. Είναι ένας περήφανος πατέρας δύο παιδιών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ένας άνθρωπος που όσο βρισκόταν στην μητέρα πατρίδα είχε εμπλακεί με πολλές δραστηριότητες. Ένα ανήσυχο πνεύμα που θέλει να εξερευνά νέα πράγματα, του αρέσει να ασχολείται με τα κοινά και προσπαθεί να κάνει έναν κόσμο καλύτερο. Θεωρεί τον εαυτό του άνθρωπο διορατικό, με οξυδέρκεια, με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού και αυτοκριτικής. Πλέον ως κάτοικος του εξωτερικού, οι σκέψεις, οι αντιλήψεις, οι ιδέες και τα όνειρα για το μέλλον έχουν μεγαλώσει κι εξελιχθεί. Η διαβίωση στο εξωτερικό μεγάλωσε την επιθυμία ανάδειξης του απόδημου Ελληνισμού, καθώς πριν ακόμη μεταναστεύσει, ήταν περήφανος για όλους τους Έλληνες της διασποράς. Ο ίδιος θέλει να αναδείξει με όποιον τρόπο μπορεί την ύπαρξη του Ελληνισμού στα πέρατα του κόσμου, και να τον μεταφέρει στην μητέρα πατρίδα. Η αρθρογραφία, τα ρεπορτάζ, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές είναι ένα κομμάτι του εαυτού του πλέον, το οποίο δεν μπορεί να αποχωριστεί και μέσα από αυτό, προσπαθεί να μεταφέρει την ύπαρξη της διασποράς στην Ελλάδα, αλλά και όλα τα καλά της πατρίδας προς όλους στην διασπορά. Ελπίζει και προσπαθεί να το κάνει καλά!!!

Συνέχεια ανάγνωσης

Οικονομία

Κυκλοφόρησε το βιβλίο του Γιώργου Κωνσταντινίδη “Ψηφίδες Διεθνούς Οικονομίας, Γεωπολιτικής και Γεωστρατηγικής. Ελλάδα, Τουρκία και Παγκόσμια Κοινότητα στην σύγχρονη εποχή της διεθνούς οικονομικής, ενεργειακής, κλιματικής και υγειονομικής κρίσης”

Το βιβλίο αναφέρεται σε επίκαιρα ζητήματα διεθνούς οικονομίας, γεωπολιτικής, γεωστρατηγικής και σε θέματα που αφορούν την ελληνική πραγματικότητα, οικονομία, επιχειρηματικότητα και γεωπολιτική κατά την μνημονιακή και μεταμνημονιακή εποχή, καθώς και σε προτάσεις πολιτικής για τρέχοντα ζητήματα.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Κυκλοφόρησε νέο βιβλίο του Οικονομολόγου Γιώργου Κωνσταντινίδη με τίτλο “ΨΗΦΙΔΕΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ. ΕΛΛΑΔΑ, ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ, ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ”.

Μπορείτε να το προμηθευτείτε από τις Εκδόσεις Λειμών στην Αθήνα (Νικηταρά 2-4, τηλ. 2103227323), από το βιβλιοπωλείο Πολιτεία, Ιανός, skroutz, shopflix, public κ.ά.

Το βιβλίο αναφέρεται σε επίκαιρα ζητήματα διεθνούς οικονομίας, γεωπολιτικής, γεωστρατηγικής και σε θέματα που αφορούν την ελληνική πραγματικότητα, οικονομία, επιχειρηματικότητα και γεωπολιτική κατά την μνημονιακή και μεταμνημονιακή εποχή, καθώς και σε προτάσεις πολιτικής για τρέχοντα ζητήματα.

Θεματολογία: Διεθνής και ευρωπαϊκή οικονομική, ενεργειακή, κλιματική, υγειονομική κρίση, ρωσοουκρανικός πόλεμος, ελληνική και τουρκική οικονομία από το 2010 και μετά, ελληνοτουρκικά, Κύπρος, επιχειρηματικότητα, νεοφυείς εταιρείες, καινοτομία, επιμελητήρια, εξωστρέφεια, οικονομική διπλωματία, βιομηχανία, τουρισμός, ναυτιλία, ενεργειακές εξελίξεις, μεγάλα έργα στην Ελλάδα (επένδυση στο Ελληνικό, αγωγός TAP κ.ά.) δημογραφικό, μετανάστευση των Ελλήνων, Ελγίνεια μάρμαρα και πολλά άλλα που ενδιαφέρουν κάθε πολίτη.

Συνέχεια ανάγνωσης

Οικονομία

With Trump in US the future of Chinese EV factories and lithium mines is not bright

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

China is currently riding high on the buoyant demand for electrical vehicles, producing about 60 percent of the EVs manufactured globally and digging furiously in different corners of the world in search of lithium for the manufacture of lithium-ion batteries; now controlling 75 percent of the total battery cell manufacturing capacity.

In their anxiety to establish total control over the EV market in the world, mandarins of the Chinese Communist Party have overlooked the emerging global scenario under which buyers may lose interest in EVs, the plants producing EVs and the mines from which lithium is extracted may be left high and dry. All the fixed investments sunk in EV plants and lithium mines may be without a return.

The EV market has grown globally because of the emphasis on climate protection and the urgency to control vehicular emissions, the foundations for which were laid in the Paris Agreement of 2015; a legally binding international treaty on climate change. To abide by the terms of the agreement, governments in different countries have imposed stringent restrictions on vehicle emission standards and have also offered subsidies to encourage buyers to opt for EVs.

China has managed to dominate the global EV market as the Chinese government offers subsidies to manufacturers of EVs, thus violating the principle of fair competition under the General Agreements on Tariff and Trade.

Two recent developments threaten the future of EVs; and as a consequence of lithium mines too: the re-election of Donald Trump as the U.S. President and the limited success of COP 29 climate talks, held at Baku in Azerbaijan in November.

The disdain of Donald Trump for climate protection is well-known. He refuses to accept global warming as a phenomenon. Even before taking over office, Trump has vowed to roll back or eliminate many vehicle emission standards under the Environment Protection Agency of the U.S. government. He has condemned EVs, saying they are being forced upon consumers and will ruin the U.S. automotive industry. Analysts have said that large U.S. automakers like General Motors, Ford and Chrysler will be the biggest winners in a second term for Trump and Republican control of the U.S. Congress. With buyers in the U.S. opting for vehicles with conventional internal combustion engines, the market for Chinese EVs and batteries in America will suffer.

Donald Trump is also likely to further increase the tariff on the import of Chinese EVs and batteries in the U.S. These imports are already facing enhanced tariff introduced by the Joe Biden administration. The tariff on the import of Chinese EVs was raised by the Biden administration from 27.5 percent to 100 percent and on lithium-ion EV batteries from 7.5 percent to 25 percent earlier in 2024.

EV manufacturers in the U.S. are dependent on Chinese batteries and a tariff hike on their imports will delay electrification of the vehicle fleet in the U.S., but that should not worry Donald Trump. In the long run, the battery-manufacturing capacity in the U.S. will also increase.

Between 2018 and 2023, before the increase in the tariff barrier by the Joe Biden administration, U.S. EV imports from China increased from $7.2million to $388.8 million, says the U.S. International Trade Commission. With Mexico having a free trade agreement with the U.S., now leading Chinese EV manufacturers like BYD are setting up manufacturing facilities in Mexico to access the American market from there. Their efforts may not meet with much success as Donald Trump is likely to impose duties on the import of EVs from Mexico. He has announced that after taking over office he will impose a blanket duty of 25 percent on all imports from Mexico.

The export of Chinese EVs to the European Union has soared in recent months but the European Commission announced last year that it was planning to raise the tariff on EVs manufactured in China from 10 percent to 50 percent. Now the impending U.S. action will also induce the European Commission to raise import tariffs on Chinese vehicles further.

The EU had plans to phase out the sale of fossil-fuel vehicles by 2035. But the limited success of the COP 29 climate talks is an indicator that the climate crisis has slipped down the agenda of many world leaders. With developing countries rejecting as “paltry sum” and “joke” the target set in COP 29 of a climate finance fund of $300 billion per year as against an expectation of $1.3 trillion, governments around the world may not attach much significance to offering incentives to car buyers to opt for EVs.

Many developing nations which are emerging markets for Chinese EVs have already emphasized that smaller than expected commitments of finance from rich nations will hamper their transition to emission-free energy. India has in place a Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid and Electrical Vehicles Scheme, with budgetary support for incentives. The EV manufacturers in China may lose their markets in all these countries, too, if the emphasis on climate protection is less pronounced. The demand for lithium-ion batteries will also suffer.

The shortage of infrastructure for running EVs, like plugging in facilities for recharging batteries, in most countries stands in the way of car buyers opting to switch over from internal combustion engine vehicles to EVs. Public charging facilities are limited to urban areas. This restricts the adoption to EVs outside of cities. Buyers also worry about the mileage obtained in long drives after recharging the battery of the vehicle. The possibility of running out of charge before reaching a charging station is there. Even in the U.S., as against the target of 500,000 public charging ports, now there are only about 80,000 public chargers active across the country.

The Chinese EV and lithium battery manufacturers in the coming days may have to fall back more on the domestic market. With the Chinese economy facing a slugging growth rate and consumers not willing to spend in view of falling property prices, here, too, the prospects are not bright. The Chinese EV factories and lithium mines may in the coming days be saddled with large excess capacities.

Συνέχεια ανάγνωσης

Οικονομία

Ανδρέας Λιούμπας: Αλλάζουν τα πάντα στην παγκόσμια Οικονομία!

Τάση που θα οδηγήσει την παγκόσμια οικονομία σε διαμερισματοποίηση

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ανδρέας Λιούμπας: Τάση που θα οδηγήσει την παγκόσμια οικονομία σε διαμερισματοποίηση. Οι επιδιώξεις των ΗΠΑ υπό τον Τραμπ για ασφάλεια στις χώρες τους θα οδηγήσουν σε κατακερματισμό το παγκόσμιο οικονομικό σύστημα. Οι ΗΠΑ θεωρούν την Κίνα τον μεγάλο αντίπαλο. Το Πεκίνο προφανώς ανησυχεί την Ουάσινγκτον. Για να υπονομεύσουν την ισχύ της Κίνας υπονομεύουν την οικονομική τους ισχύ.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πολιτική23 λεπτά πριν

Το ελληνικό σχολείο του Plymouth και οι κατηγορίες κατά της Κυπριακής Δημοκρατίας

Το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου αφήνει τις κατά τόπους ελληνικές ομογενειακές κοινότητες στη μοίρα τους, χωρίς εκπαιδευτικούς

Διεθνή54 λεπτά πριν

Ραγδαίες εξελίξεις στη Συρία! Οι τζιχαντιστές μπήκαν στη Χάμα

Η Hay'at Tahri al Sham εισήλθε στον αστικό ιστό της Χάμα

Πολιτική1 ώρα πριν

Σε απολογία ο φιλότουρκος βουλευτής Σάμι Γουίλσον για μη δήλωση πληρωμένου ταξιδιού του στα κατεχόμενα

Κατόπιν δημοσιογραφικής έρευνας, ο κ. Γουίλσον τέθηκε υπό έρευνα από τον Επίτροπο Δεοντολογίας του βρετανικού κοινοβουλίου, διότι υπέβαλε κοινοβουλευτική ερώτηση,...

Διεθνή2 ώρες πριν

Κώστας Μαυρίδης στην ΕΕ: Κατεπείγουσα ανάγκη προστασίας Χριστιανών και άλλων μειονοτήτων στη Συρία! Οργή και ντροπή για το ρόλο της Τουρκίας

Ο Κύπριος Ευρωβουλευτής έθεσε αίτημα προς την πολιτική του ομάδα για κατεπείγουσα συζήτηση και ψήφισμα επί του θέματος στην ερχόμενη...

Διεθνή2 ώρες πριν

Νέα επίθεση από την Hay’at Tahrir al-Sham στη Χάμα

Οι τζιχαντιστές επιτέθηκαν στη Χάμα από την ανατολική, βόρεια και βορειοανατολική κατεύθυνση, στοχεύοντας κυρίως το στρατηγικό βουνό Zayn al-Abidin και...

Δημοφιλή